Tuesday, July 08, 2008

我的Doppelganger

一个让我困惑的重逢。

星期六,牛车水地铁站。本要走回办公室,突然想吃肉干,回身走向另一个出口。突然,有一男人对我打招呼。

男人:“Hi."

我不认识他。但是,我对我的记忆也没太多信心。哈哈。他身旁还有一位老太太。

我:”Hi."

男人:“Are you Heng Loong?"

很多人都把我的英文名字Heng Leun念错,念成我的哥哥的名字, Heng Loong。所以我也不肯定他认出的是谁。但是,我的样子也跟我的哥哥很不一样。

我:”You are..."

先不置可否为上策。

男人:“Are you from Belvere (我听不很清楚) Primary School?"

我:”No..."

男人:“No? You look like a primary school friend of mine. His name is Heng 'Loong'. And we performed on stage together in our Primary School."

我被弄糊涂了。Belvere Primary School, 我都没听过有这间小学。这时男人身旁的老太太微笑着的说话了。

老太太:”你不要介意。他(指着男人)说他认得你。你不介意吧?“

我:“不会。Which secondary school or JC were you from?"

男人说了,但我都不是那里的学生。我糊涂了。

男人:“Is your name Heng 'Loong'?"

我:”Yes. But I don recall knowing you....We may have met in some other places before?"

男人: ”I'm so sorry. You really look like this primary school friend of mine. And his surname is Kok. We performed on stage together. "

我:“My surname is Kok. "

男人:”Really? Kok- Heng -'Loong'? You also have the same surname? And you looked like him! We were from Belvere Primary School."

我:“But my primary school is not Belvere Primary School."

男人:”Oh.. what a coincidence. We performed together."

老太太:“你不要介意哦。他就是觉得你看起来很象他的朋友。没关系吧。就当成是交交朋友啊。”

我:“没问题的。”

男人:“His name is also like you. Haha. He looks like you. Nice knowing you. "

我: ”Me too. "

男人:“Bye."

我:”Take care."

老太太:“你不介意哦。”

然后就分道扬镳。

告示:若有见过一个跟我长得很象,又跟我有同名同姓的人,他可能是我的分身,我的doppelganger, 请赶快通知我。我很想跟我见见面。

No comments: